Camply zobowiązuje się wobec Dostawcy do pośredniczenia, za pomocą Platformy, w czynnościach faktycznych pomiędzy Dostawcą, a potencjalnym Klientem, celem zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej lub innej umowy, bez czynnego udziału Camply w zawieraniu tych umów.
Camply nie zawiera żadnych umów, w tym o udział w imprezie turystycznej lub zakup powiązanych usług turystycznych z Klientem, ani w swoim imieniu, ani w imieniu i na rzecz Dostawcy, jak również nie jest upoważnione do składania albo przyjmowania oświadczeń wiedzy i woli ze skutkiem dla Dostawcy.
W ramach świadczonych usług, Camply zobowiązuje się do:
czynnego udziału zespołu pracowników Camply przy realizacji Usług;
założenia i utrzymywania na Platformie konta Dostawcy;
publikacji na Platformie Ofert Dostawcy, po uprzedniej pozytywnej weryfikacji Dostawcy przez Camply;
udostępniania Dostawcy informacji dotyczących potencjalnych Klientów, w przypadku dokonania przez nich Rezerwacji;
informowania Dostawcy o dokonanych przez Klientów Rezerwacjach, zaksięgowaniu płatności Opłat rezerwacyjnych oraz rezygnacji Klienta z Usługi turystycznej w przypadku rezygnacji za pośrednictwem Platformy, wraz z danymi kontaktowymi Klienta;
przekazywania Dostawcy otrzymanych od Klienta Opłat rezerwacyjnych pomniejszonych o należną Prowizję, według zasad ustalonych w ramach § 5, dopiero po uprzednim uzyskaniu potwierdzenia Rezerwacji przez Dostawcę w formie wiadomości email lub poprzez potwierdzenie na Platformie
publikacji na Platformie opinii Klientów o sprzedanej przez Dostawcę Usłudze turystycznej oraz średniej oceny wynikającej z tych opinii (w skali od 1 do 5), w tym - w przypadku braku wystawionych przez Klientów opinii i/lub ocen - publikacji opinii i/lub ocen dostępnych na innych portalach, w tym społecznościowych (np. Facebook, Google, etc.);
wysyła Klientowi e-mail potwierdzający dokonanie płatności za Rezerwację;
wspomagania, na zasadach odrębnie uzgodnionych z Dostawcą, płatność za Usługę turystyczną.
zwrotu 50% kwoty prowizji jedynie w przypadku anulacji Usługi turystycznej przez Dostawcę w terminie zgodnym z ustawą o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz w przypadku anulowania imprezy w innym terminie spowodowanym siłą wyższą np. pandemią i powiązanymi z tym konsekwencjami (np. zmianie warunków wjazdowych do kraju docelowego).
Camply może przechowywać na Platformie udostępnione przez Dostawcę dokumenty dotyczące Klienta i zarezerwowanej przez niego Usługi turystycznej (np. karta obozowa, Regulamin wyjazdu).
Usługa promowania Ofert / Usług Turystycznych Dostawcy wśród potencjalnych Klientów, jest możliwa między stronami wyłącznie na podstawie odrębnej umowy i za odrębnym wynagrodzeniem.
Camply ma prawo do samodzielnej anulacji Rezerwacji w przypadku, gdy Dostawca nie potwierdzi Rezerwacji w ciągu 48 godzin i zwrotu całości środków na rachunek Klienta. Camply ma także prawo do samodzielnej anulacji Rezerwacji w przypadku nie zawarcia (niedoręcznia) przez Dostawcę z Klientem umowy o udział w imprezie turystycznej oraz niedopełnienia względem Klienta obowiązku informacyjnego w terminie 7 dni od dokonania Rezerwacji przez Klienta.
Camply ma prawo do modyfikacji treści ogłoszenia jak i jego usunięcia w szczególności, gdy narusza ono niniejsze warunki.
Dostawca ma prawo do dokonania anulacji Rezerwacji wyłącznie w wyjątkowych przypadkach i nie później niż w ciągu 48 godzin od momentu zaksięgowania płatności Opłaty rezerwacyjnej za Usługę turystyczną na rachunku Camply.
Dostawca ma prawo do:
posiadania indywidualnego, dedykowanego konta, z loginem i hasłem;
umieszczania na Platformie swoich Ofert;
umieszczania dokumentów związanych z oferowanymi Usługami turystycznymi (np. wzór umowy, oświadczenia, regulamin rezygnacji i zwrotu).
Dostawca zobowiązuje się do:
zapłaty na rzecz Camply wynagrodzenia w formie Prowizji za każdą dokonaną za pośrednictwem Platformy Rezerwację;
współpracy z Camply w zakresie promocji Ofert oraz realizacji usług na rzecz Klientów;
niezwłocznej aktualizacji Ofert zamieszczanych na Platformie, w szczególności w zakresie liczby dostępnych miejsc (uczestników), oraz ceny Usługi turystycznej z tym zastrzeżeniem, że w przypadku różnicy pomiędzy ceną Usługi turystycznej w ofercie na Platformie, a ceną tej usługi na stronie internetowej Dostawcy, wiążąca dla Klientów, jak również dla Camply jest cena niższa. Z chwilą dokonania płatności Opłaty rezerwacyjnej, Dostawca nie może żądać dopłaty, a Camply odpowiada za zwrot ewentualnej różnicy w cenie;
potwierdzenia Rezerwacji Klienta do Camply w ciągu 2 dni roboczych od daty przesłania informacji o jej dokonaniu;
komunikowania się bezpośrednio z Klientem w razie zadanych przez niego pytań za pośrednictwem Camply oraz po dokonaniu Rezerwacji i uiszczeniu Opłaty rezerwacyjnej;
zawarcia z Klientem umowy o udział w imprezie turystycznej oraz realizacji wszelkich obowiązków przewidzianych przepisami ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych - w tym przekazania Klientowi egzemplarza umowy oraz realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z Rozdziału 6 w/w ustawy, pod rygorem samodzielnej anulacji Rezerwacji przez Camply;
prawidłowej realizacji Usługi turystycznej, zgodnie z przyjętymi normami, zobowiązaniami oraz prawem obowiązującym w miejscu realizacji usługi, w tym zgłoszenie Usługi turystycznej (wypoczynku) do kuratorium;
dodawania Ofert na Platformie w takiej samej cenie jak w obowiązującym Organizatora katalogu Usług turystycznych oraz na stronie internetowej Organizatora;
dostawca zobowiązuje się do opublikowania każdej oferty wyłącznie raz. W przypadku kilkukrotnego zamieszczenia tej samej oferty Camply ma prawo do usunięcia jej z systemu.
zwrotu określonych w odrębnej umowie z Klientem należności w przypadku Rezygnacji Klienta z Usługi turystycznej, na warunkach określonych w Polityce lub regulaminie reklamacji i/lub zwrotów Dostawcy - przy pośrednictwie Camply w realizacji płatności; w przypadku gdy Opłata rezerwacyjna została już przekazana Organizatorowi przez Camply, za zwrot środków (zaliczki lub ceny) odpowiada Dostawca, a Camply odpowiada za zwrot Prowizji Dostawcy, na podstawie korekty wystawionej faktury VAT, na zasadach określonych w § 5 niniejszych Warunków;
zwrotu pełnej Opłaty rezerwacyjnej wraz z rozliczoną przez Camply Prowizją w przypadku odwołania Usługi turystycznej z przyczyn leżących po stronie Dostawcy, bez prawa żądania zwrotu pobranej Prowizji z zastrzeżeniem §3, punkt 3, podpunkt 10 - bezpośrednio na rachunek bankowy Klienta z pominięciem Camply;
nie oferowania Usługi turystycznej Klientom poza Platformą, w przypadku nawiązaniu kontaktu z Klientem lub dokonania Rezerwacji przez Klienta za pośrednictwem Platformy;
dostawca zobowiązuje się do nie umieszczania swoich danych kontaktowych, w tym numerów telefonów, adresów stron internetowych czy profili społecznościowych, które umożliwiałyby nawiązanie bezpośredniej komunikacji pomiędzy Klientem, a Dostawcą.
rozpoznawanie reklamacji Klientów związanych z Usługą turystyczną.
Dostawca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Camply wynagrodzenia prowizyjnego w wysokości 7 (słownie: siedem) % netto od ceny każdej Usługi turystycznej rezerwowanej przez Klienta, powiększonej o obowiązującą w dacie wykonania usługi stawkę podatku od towarów i usług (VAT) zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Wynagrodzenie obejmuje wszystkie wydatki i koszty Camply związane z realizacją Warunków, chyba że strony na podstawie odrębnej umowy ustalą inaczej.
Camply po otrzymaniu od Klienta Opłaty rezerwacyjnej, przekaże ją Dostawcy pomniejszoną o należną Prowizję. Przekazanie środków nastąpi w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od potwierdzenia przez Dostawcę do Camply dokonania Rezerwacji (warunki spełniane łącznie).
Zapłata Prowizji potwierdzona będzie zbiorczą fakturą VAT, wystawianą z początkiem miesiąca następującego po dacie potwierdzenia dokonania Rezerwacji u Dostawcy. Strony oświadczają, iż akceptują faktury elektroniczne doręczane dla Camply na adres biuro@camply.pl a dla Dostawcy na adres wskazany przy rejestracji konta na Platformie.
Strony ustalają, iż w przypadku rezygnacji Klienta z Usługi turystycznej na warunkach i w terminach określonych przez Dostawcę i udostępnionych na Platformie, możliwy jest zwrot Prowizji, ale tylko w przypadku przedstawienia Camply przez Dostawcę potwierdzenia przelewu zwrotnego ceny Usługi turystycznej Klientowi. Wartość zwróconej Prowizji będzie proporcjonalna do zwrotu należnego Klientowi i wymagalna w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia przelewu zwrotnego ceny Usługi turystycznej Klientowi przez Dostawcę.
Do zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej stanowiącej oferowaną Usługę turystyczną oraz rezygnacji z Usługi turystycznej stosuje się postanowienia odrębnej umowy zawieranej przez Klienta bezpośrednio z Dostawcą oraz stosowane przez niego polityki i/lub regulaminy udostępniane na Platformie przez Dostawcę.
Dostawca ponosi odpowiedzialność za:
poprawność i prawidłowość ofert;
aktualizację ceny na Platformie;
aktualizację informacji o liczbie wolnych miejsc;
aktualność dokumentów dotyczących Usług turystycznych oferowanych na Platformie (jak warunki uczestnictwa, karty obozowe, itp.);
kontakt z Klientem;
prawidłowość zawierania umów o udział w imprezie turystycznej z Klientem, w tym realizację obowiązku informacyjnego, pobranie opłat publicznoprawnych, doręczenie Klientowi niezbędnych dokumentów;
wystawienie faktury na prośbę Klienta;
realizację Polskiego Bonu Turystycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2020 r. o Polskim Bonie Turystycznym (Dz.U. 2020 poz. 1262 z późn.zm.)
Za naruszenie przez Dostawcę obowiązków określonych w ust. 2, a także w przypadku gdy Klient, stosownie i w trybie przewidzianym w Regulaminie dla Klienta, zgłosi znalezienie różnicy w cenie Usługi turystycznej - Camply przysługuje prawo do naliczenia kary w zryczałtowanej wysokości 500,00 (słownie: pięćset, 00/100) złotych, jak również czasowego zablokowania konta Dostawcy lub jego usunięcia.
Camply ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone bezpośrednio z winy Camply do kwoty stanowiącej równowartość Opłaty rezerwacyjnej za Usługę turystyczną, z której wykonaniem szkoda jest związana oraz za przekazanie ceny za Usługę turystyczną Dostawcy tej usługi (płatność wspomagana).
Camply nie ponosi odpowiedzialności za
błędy, nieprawdziwe informacje lub ich brak w Ofertach, za które odpowiedzialny jest Dostawca;
nieprawidłowe zawarcie przez Dostawcę umowy z Klientem lub niedopełnienie przez Dostawcę obowiązku informacyjnego określonego ustawą;
wykonanie (jakość, terminowość, zgodność z Umową) Usługi turystycznej zakupionej za pośrednictwem Platformy, za co wyłącznie odpowiedzialny jest Dostawca;
szkody poniesione przez Dostawcę wynikające z działania lub zaniechania Klientów.
korespondencję z Klientem na Platformie i za jej pośrednictwem. Camply może jedynie udostępnić narzędzie do komunikacji (Komunikator) możliwe do zastosowania pomiędzy Dostawcami usług turystycznych, a Klientem;
przerwy w funkcjonowaniu Platformy związane z awarią, naprawą, uaktualnieniem lub konserwacją Platformy, a konieczne do jej prawidłowego funkcjonowania;
szkody powstałe wskutek korzystania z Platformy w sposób niezgodny z prawem lub Warunkami.
Camply posiada wyłączne prawa do Platformy i rozwiązań na niej prezentowanych (w szczególności: aplikacje, oprogramowanie, treści i zdjęcia, materiały audiowizualne z zastrzeżeniem pkt. następnego). Zabrania się kopiowania, wykorzystywania Platformy lub jej części, publikowania, promowania, zbywania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób treści ze strony, w tym treści dodanych przez osoby korzystające z Platformy, bez uprzedniej pisemnej zgody pod rygorem nieważności.
Osoby korzystające z Platformy, w tym Dostawcy, mogą dodawać na Platformie zdjęcia lub inne treści/formy użytkowe (w szczególności materiały audiowizualne), co do których gwarantują, że posiadają prawa autorskie i za których publikację, własność i autentyczność wyłącznie odpowiadają.
Każda osoba korzystająca z Platformy udziela Camply niewyłącznego, nieograniczonego terytorialnie i czasowo oraz bezwarunkowego prawa do wykorzystywania, powielania, prezentowania, dystrybucji, udzielania licencji, przekazywania i udostępniania zdjęć i oświadczeń lub innych treści/form użytkowych (w szczególności materiałów audiowizualnych) publikowanych na Platformie, w zakresie i formie, jaki Camply uzna za stosowny w związku z prowadzoną przez Camply działalnością i jej celem.
Każda osoba korzystająca z Platformy, która zamieszcza na Platformie zdjęcia i oświadczenia lub inne treści/formy użytkowe oświadcza, że nie zawierają one wirusów, są prawdziwe i nie wprowadzają w błąd, nie mają charakteru pornograficznego, nielegalnego, obraźliwego lub dyskryminującego ze względu na wiek, rasę, płeć, orientację seksualną etc. i nie naruszają żadnych praw osób trzecich, w innym przypadku nie zostaną one opublikowane lub mogą zostać trwale usunięte przez Camply, bez uprzedniego powiadomienia.
Po realizacji Usługi turystycznej, Camply poinformuje Klienta odrębną wiadomością e-mail o możliwości wystawienia opinii o Dostawcy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. 2020 poz. 344 t.j. z późn.zm.),
Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego; a także
Polityka Prywatności Camply oraz odrębne Warunki powierzenia do przetwarzania danych osobowych.
Jeżeli którykolwiek z warunków lub postanowień Warunków stanie się nieważny, niewykonalny lub bezskuteczny, pozostałe postanowienia i warunki pozostaną wiążące.
Wszelkie pytania, oświadczenia i wnioski dotyczące funkcjonowania Platformy należy kierować na adres poczty elektronicznej: kontakt@camply.pl.
Wszelkie spory wynikłe ze stosowania niniejszych Warunków będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
Warunki wchodzą w życie z dniem 11.10.2021 roku.
Camply zastrzega sobie prawo do zmiany Warunków w każdym czasie, które wchodzą w życie z chwilą opublikowania ich na Platformie. O fakcie wprowadzenia zmian w Warunkach Camply poinformuje Dostawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail na wskazane adresy poczty elektronicznej.